Pretensioonide esitamine

 

 

Kui olete avastanud oma Fenix/Ruike tootelt puuduse, siis pöörduge abi saamiseks kindlasti Fenix Eesti (Tragi OÜ) klienditeeninduse poole. Aitame nii enda, kui oma edasimüüjate kliente.

 

Igal Eestist Fenix/Ruike toote ostnud kliendil on õigus

- kasutada talle Eesti Vabariigis kehtivast Võlaõigusseadusest tulenevat pretensiooni esitamise õigust (loe täpsemalt)

- kasutada õigust Fenix'i ametlikule tootja poolt antud tootegarantiile tootja tingimustel (loe täpsemalt)

 

 

TEADMISEKS VÕLAÕIGUSSEADUSEST JA PRETENSIOONIDE ESITAMISEST EESTI VABARIIGIS

 

Kui teie ostetud tootel ilmnevad puudused, siis saate meie poole pöörduda 2 aasta jooksul pärast toote ostu (VÕS § 218 lg 2). Puudustega toote kas parandame või asendame. Toote puuduse ilmnemisel peab tarbija hiljemalt kahe kuu jooksul sellest müüjat teavitama ehk esitama pretensiooni (VÕS § 220 lg 1). Toote kasutamine ja selle seisukorra muutmine (sh. puhastamine) antud perioodi jooksul ei ole lubatud, sest see võib muuta toote puuduse tuvastamise võimatuks. Kaebuse aluseks on kauba müügiarve või täidetud garantiikaart.

 

Kaebust saate meile esitada nii suuliselt (pöördudes Fenix Eesti müügisalongi Tallinnas Oja 19 III-korrus E-R 10-16) või kirjalikult info@fenix-eesti.ee. Kaebusele peab olema märgitud/lisatud järgnev info:

 

- ostja nimi koos kontaktandmetega

- kaebuse esitamise kuupäev

- kauba puuduse detailne kirjeldus

- detailsed fotod puudustega tootest (sh. toote seerianumbrist)

- kauplejale esitatav nõue

- originaalne müügiarve või selle koopia

 

Fenix Eesti kohustub esitatud kaebuse läbi vaatama ning omapoolse lahenduse välja pakkuma 15 päeva jooksul pärast kaebuse laekumist. Nõude rahuldamata jätmisel teavitame teid sellest kirjalikult koos põhjendustega. Kui meil ei ole võimalik kaebust menetleda nimetatud tähtaja jooksul, siis teavitame teid sellest kirjalikult koos põhjendustega ning uue tähtajaga.

 

Tingimused, mille korral toote puuduseid ei arvestata, on eraldi ära toodud Fenix Eesti veebilehel, toote kasutusjuhendis ning teistes tootega kaasas olnud dokumentides.

 

Puuduse tekkepõhjuste tõendamise kohustus esimesel poolel aastal pärast toote ostu on seadusejärgselt müüja kanda. Ehk esimese kuue kuu jooksul asja üleandmisest ostjale eeldatakse, et puudus oli olemas juba asja üleandmise ajal. Ülejäänud poolteise aasta jooksul peab aga ostja tõendama, et ostetud asi oli juba ostmisel mittevastav ning ostja on seda õigesti kasutanud ja hooldanud.

 

Pretensiooni esitamise õiguse tagamiseks peab tarbija olema toodet kasutanud sihtotstarbeliselt ja heaperemehelikult. Igal tarbijal on kohustus järgida toote õigeid kasutusvõtteid ning kasutamist selgitavaid ja/või piiravaid juhiseid (nt. toote kasutusjuhend jms), mis olid tootega müügipakendis kaasas, või millest müüja tootjat eelnevalt teavitas (nt. e-poest ostes info poe veebilehtedel, kauplusest ostes müüja poolt edastatud suuline või kirjalik info). Tarbija on vastutav selle eest, et ta toote omadustega nagu ka sinna juurde kuuluvate juhistega põhjalikult tutvub ja neist aru saab.

 

Kui osapooled ei suuda saavutada kokkulepet läbirääkimiste teel, siis on tarbijal õigus pöörduda Tarbijakaitseameti Tarbijavaidluste komisjoni poole. Tarbijavaidluste komisjoni pädevuses on lahendada tarbija ja ettevõtja vahel sõlmitud lepingust tulenevaid vaidlusi, mida pooled ei ole suutnud lahendada kokkuleppe teel. Tarbijavaidluste komisjon on kohtuväliseid kaebusi ja vaidlusi lahendav organ. Kaebuse läbivaatamine komisjonis on pooltele tasuta. Tarbijakaitseametile saate esitada: infopäringu, kaebuse ehk avalduse vaidluse lahendamiseks elektrooniliselt avaldus@komisjon.ee.